top of page

COACHING - Ook en vooral in deze tijd ONLINE

Stimuleren van gedragsverandering


Toussaint-Coaching is gespecialiseerd in het stimuleren van gedragsverandering binnen organisaties. Ongewenste, ingesleten interactie- en denkpatronen worden aangekaart en aangepakt. De organisatie beweegt dan weer in de juiste richting: naar optimaal (samen)werken. Vaak leidt dit tot een positieve cultuuromslag, waardoor mensen effectiever en met meer plezier (weer) hun werk doen.

Veranderen kun je leren
Veranderen moet je soms echt léren, want ook de professional die nu goed presteert moet soms oude zekerheden loslaten om ook in de toekomst zijn of haar niveau te kunnen continueren. Innovatie en verandering leidt vervolgens tot persoonlijke en professionele ontwikkeling, vernieuwing en verdieping. Iemand die zelf verantwoordelijkheid neemt kan weer trots zijn op het geleverde werk.

Het belang van Feedback: inzicht in het eigen gedrag

 

Feedback is een belangrijke pijler bij zowel individuele coachingtrajecten als omvangrijke organisatie-verandertrajecten.

Toussaint-Coaching zet bij individuele coachingstrajecten als analyse-instrument de '360 graden-feedback' in. Deze methode brengt iemands werkgedrag in beeld. Soms hanteren we daarnaast ook de 'Workplace Big 5'. Dit instrument schetst iemands potentieel en meet als het ware ‘ondergronds’. Met de uitkomsten kunnen we gerichter adviseren: wat heeft iemand van nature in huis en welke compensatiemogelijkheden heeft hij/zij?

In gesprekken zullen wij mensen op een open, directe maar altijd respectvolle manier confronteren met de eisen die aan een professional gesteld worden.

ONLINE-COACHING

Veel Toussaint-Coaching-sessies kunnen online georganiseerd worden. De recente ontwikkelingen hebben deze vorm van coaching in een stroomversnelling gebracht en dit blijkt in de dagelijkse praktijk ook veel voordelen te bieden. Zeker als het gaat om planning, flexibiliteit en niet-plaatsgebondenheid. Mail of bel vrijblijvend voor informatie.

TOUSSAINT-COACHING IS UW BETROUWBARE PARTNER VOOR:

Businessmen_edited.jpg

ADVIES, COACHING EN TRAINING IN HET BEDRIJFSLEVEN

● Advisering en coaching van directie- en managementteamleden;

● Ontwikkeling/ evaluatie van/ herbezinning op de missie & en visie-strategie;
● Teamtrainingen voor directieteamleden;
● Teamtrainingen voor managementteams (o.a. Coaching on the Job/ klantgericht en commercieel handelen/ vaardigheidtrainingen leidinggeven;

● Coaching en training ter verhoging van kwaliteit

RIVM.jpg

ADVIES, COACHING EN TRAINING VOOR DE OVERHEID

● Advisering en coaching van bestuurders (B & W, Collegiaal bestuur, vergroting persoonlijke effectiviteit, conflicthantering);

● Advisering en coaching van managementteam, middenkader en medewerkers;

● Teamtrainingen;

● Sterkte/zwakte-analyses van individuen en afdelingen.

Vrolijke marketing mensen brainstormen

BEGELEIDING EN IMPLEMENTATIETRAJECTEN (BEDRIJFSLEVEN & OVERHEID)

● Individuele begeleidingstrajecten voor bestuurders en directieteamleden;
● Individuele begeleidingstrajecten voor managementteamleden;

● Ontwikkeling en implementatie van een visie op leiderschap;
● Ontwikkeling en implementatie van functiegerichte personeelsbeoordelingen;
● Begeleiding en implementatie van veranderingsprocessen;

● Ontwikkeling en implementatie van vergadersystemen;
● Begeleidingstrajecten ter verbetering van de dienstverlening.

Van intake tot offerte
Het management blijft tijdens verandertrajecten leidend in de realisatie van de beoogde verandering. Onze begeleiding is altijd maatwerk en ieder verandertraject start met een uitgebreid intakegesprek om alle noodzakelijke informatie boven tafel te krijgen. Hierbij is wederzijds vertrouwen onontbeerlijk zodat 'alles' op tafel komt. Zo voorkomen we onnodig oponthoud wegens ontbrekende informatie tijdens het traject.

De uitgebreide intake verschaft ook een goed beeld van de sfeer en het klimaat in een organisatie. Zo raken we verbonden en kunnen we een goede inschatting maken wat wel of juist niet zal gaan werken. Vervolgens zetten we een globaal proces en een stappenplan op papier. Dit document is de basis voor het overleg waarin we bepalen of we met elkaar in zee gaan. Hierna volgt een offerte waarin duidelijk staat welke stappen uitgevoerd zullen worden, wat de rol van Toussaint-Coaching hierbij is en wat de financiële vertaling van het stappenplan is. 

 

Wij knippen een traject doorgaans op in een aantal fasen, waarmee het mogelijk wordt om tussentijds te evalueren en te kijken of de uitvoering naar tevredenheid loopt. Dit zijn officiële beslismomenten waarop we bepalen of we nog steeds verder willen met elkaar. 

Meer weten over trajecten die wij reeds hebben verzorgd? Kijk dan voor een overzicht op de pagina Referenties en zie voor reacties van personen de pagina Reacties.

Menigte Applausend

DOCENT VOOR OPLEIDINGSINSTITUTEN

Toussaint-Coaching werkt voor gerenommeerde opleidingsinstituten (o.a. N.C.OI. en Boertien Vergouwen Overduin) en kan worden ingehuurd als docent/gastdocent voor HBO/Universitaire opleidingen.

COACHING & RETURN ON INVESTMENT: WAT LEVERT HET OP?

Benefits voor bedrijven en organisaties

● Een effectiever opererend bedrijf of organisatie;
● Een nieuw businessmodel (indien van toepassing);
● Ideeën voor producten of diensten;
● Nieuwe/ leukere/ beter-betalende klanten (het is veel fijner werken met klanten die de waarde inzien van wat je bedrijf biedt en die daar graag voor willen betalen;
● Omzetverhoging (eindelijk door je omzetplafond heen breken);
● Winstverhoging;
● Inzicht in belemmerende gedachten en gedragingen;
● Meer energie omdat je weer een duidelijke richting hebt gekregen en er weer zin in hebt:
● Meer vrije tijd om de dingen te doen die je heel belangrijk vindt, maar waar je te weinig aan toekwam;

● Vrijheid omdat je weer aan het roer staat i.p.v. met de waan van de dag leeft;
● Rust in je hoofd, hart en (gezins)leven.

Benefits voor individuen/werknemers

● Betere samenwerking met andere teams en collega's;

● Verdieping en vergroting van competenties;
● Persoonlijke groei;
● Flexibeler kunnen zijn;
● Werken voor een florerend bedrijf of goed functionerende organisatie is veel fijner;
● In bedrijven: meer bevrediging door n
ieuwe/ leukere/ beter-betalende klanten (het is veel fijner werken met klanten die de waarde inzien van wat je biedt en die daar graag voor willen betalen;
 Meer inzicht in en begrip voor het werk van collega's;
Meer waardering van leiding en collega's;
Minder conflicten en stress;
● Inzicht in belemmerende gedachten en gedragingen;
● Meer energie omdat je weer richting hebt;
● Meer zin, plezier en voldoening in je werk;
● Meer vrije tijd om de dingen te doen die je heel belangrijk vindt, maar waar je te weinig aan toekwam;

● Vrijheid omdat je weer in control bent i.p.v. met de waan van de dag leeft;
● Rust in je hoofd, hart en (gezins)leven.

bottom of page